Każdy student z ograniczoną sprawnością ma prawo samodzielnego, aktywnego, niezależnego i wolnego od przejawów dyskryminacji życia,
w tym – życia akademickiego.
Nie może być traktowany krzywdząco z powodu swojej niepełnosprawności.
Wymaga to od wykładowców Uczelni następujących działań:
- uwzględniania w procesie dydaktycznym ograniczeń, które wynikają bezpośrednio z jego niepełnosprawności, np. stosowanie większej czcionki w materiałach pisemnych w przypadku studentów niedowidzących.,
- nie faworyzowania studentów z ograniczoną sprawnością, a tym samym nie odbierać im prawa do równego traktowania, godności
i autonomii.
Modyfikowanie procesu kształcenia osób niepełnosprawnych poprzez:
- rozłożenie sesji egzaminacyjnej w czasie
- wydłużenie czasu trwania egzaminu
- zmiana formy zaliczenia egzaminu
- nagrywanie wykładów
- zwiększenie ilości dopuszczalnej nieobecności na zajęciach
Do pobrania:
- Wskazówki dla wykładowców – ruch (plik .pdf 206 kB)
- Wskazówki dla wykładowców – wzrok (plik .pdf 127 kB)
- Wskazówki dla wykładowców – mowa (plik .pdf 126 kB)
- Wskazówki dla wykładowców – słuch (plik .pdf 204 kB)
- Wskazówki dla wykładowców – autyzm (plik .pdf 208 kB)
- Poradnik savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami (plik .pdf 1 MB)